پیام تبریکی قدرت الله ذکی وزیر ترانسپورت ج.ا.ا، به مناسبت صدمین سالگرد دوستی جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری ترکیه!

Anwar_Yaqobi
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۵:۲۳
1

رهبری وزارت ترانسپورت ج.ا.ا فرا رسیدن صدمین سالگرد دوستی میان افغانستان و ترکیه(1مارچ 1921) را به ملت های با هم برادر هردو کشور تبریک گفته و این روابط دوستانه مردمی و دیپلوماتیک را مدیون روابط تاریخی ومشترکات دیرینه می داند.

دولت و مردم جمهوری ترکیه در تمام موارد در کنار مردم افغانستان بوده و کمک های فراوان انسانی را در عرصه های مختلف به مردم افغانستان رسانیده است و نمونه آن، حضور هزاران دانش آموز افغان می باشد که سرگرم فراگیری درس و تحصیل در رشته های مختلف در ترکیه هستند.

افغانستان و ترکیه دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی بوده که این روند در طول تاریخ، توسعه وپیشرفت قابل ملاحظه داشته، فرصت ها و زمینه های خوبی را برای ثبات منطقه و رشد همکاری های اقتصادی ومنطقوی ایجاد نموده است. وجود مولانا جلال الدین محمد بلخی عارف نامدار بلخ باعث وصل همیشه گی این دو ملت با هم برادر بوده، افکار و اندیشه های این مرد بزرگ، بشریت را نیز به سوی اعتدال و همگرایی فراخوانده است.

اینک در شرایط حساس با توجه به وضعیت کنونی افغانستان، جایگاه و نقش سازنده جمهوری ترکیه را در راستای تحقق صلح با عزت به رهبری و مالکیت افغانها که منتج به تحقق امنیت در افغانستان شود را یکبار دیگر مهم وبنیادی دانسته، ادامه تلاش ها وکمک های بشردوستانه کشور ترکیه را به مردم و دولت افغانستان حسن نیت و نمادی از دوستی همیشه گی دو ملت با هم برادر میدانیم.

بدون شک طی سالهای متمادی کشور دوست ترکیه خدماتی زیادی را در راستای تقویت دوستی میان دوکشور و رشد اقتصادی و فرهنگی افغانستان انجام داده که هیچگاه ملت افغانستان این حس بشردوستی شان را فراموش نکرده این روز مهم تاریخی را به دولت و ملت های هردو کشور خجسته باد میگوییم.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۲/۲/۱۷ - ۱۱:۱۰
Background image

کنترول کرایه مسافر بری

نظارت و کنترول از لایحه کرایه وسایط نقلیه مسافربری به صورت جدی توسط مسئولین وزارت ترانسپورت و هوانوردی جریان دارد. 

معلومات بشتر در صفحه یوتیوب وزارت ترانسپورت و هوانوردی

https:/. . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۲/۱۰ - ۱۰:۳۲
Background image

د ټرانسپورټ او هوايي چلند وزارت لخوا د ځینو بهرنیو سکتورونو لنډمهاله بیې وټاکل شوې.

د ټرانسپورټ او هوايي چلند وزارت لخوا د ځینو بهرنیو سکتورونو لنډمهاله بیې وټاکل شوې.

دوشنبه ۱۴۰۲/۱/۲۸ - ۱۴:۳۵
Background image

نظارت و کنترول از لایحه کرایه وسایط نقلیه مسافربری توسط مسئولین وزارت ترانسپورت و هوانوردی

نظارت و کنترول از لایحه کرایه وسایط نقلیه مسافربری توسط مسئولین وزارت ترانسپورت و هوانوردی

https://www.youtube.com/watch?v=lGyM2a3Yj38

BACK TO NEWS