سیستم مدیریت معلومات پروژه های وزارت ترانسپورت افتتاح گردید

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۸/۶/۱۱ - ۱۴:۳۹
mot

سیستم معلوماتی مدیریت پروژه های وزارت ترانسپورت (PMIS) توسط انجنیر یما یاری وزیر ترانسپورت جمهوری اسلامی افغانستان در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت با حضور احمد جاوید همدرد معاون مالی و اداری اداره ملی سرکها و عبدالباری صدیقی معاون تخنیکی اداره خط آهن رسماً افتتاح گردید.

انجنیر یما یاری وزیر ترانسپورت در مورد ایجاد و مفیدیت این سیستم صحبت نموده گفت، وزارت ترانسپورت سیستم معلوماتی مدیریت پروژه ها را با ظرفیت داخلی و بر اساس قانون دسترسی به اطلاعات و نیازهای اداره و معیارهای جهانی ابتکار شفافیت زیربنایی در راستایی تقویت حسابدهی و شفافیت و تامین حق دسترسی شهروندان به معلومات پروژه های زیربنایی ایجاد نموده است.

وی افزود، سیستم مدیریت معلومات پروژه های وزارت ترانسپورت به منظور تولید، جمع آوری، سازماندهی، ذخیره و در دسترس قراردادن معلومات پروژه های به مسوولین و شریک سازی آن با مردم با ظرفیت داخلی توسط افغان ها ایجاد شده است.

آقای یاری گفت، این سیستم تمام معیارات جهانی را بخاطر ارایه معلومات پروژه ها داراست و یک سیستم مکمل بخاطر بدست آوردن معلومات پروژه های زیر بنایی از مرحله پلان الی ساختمان در آن درج می باشد که با مراجعه به ویب سایت وزارت ترانسپورت هموطنان ما می توانند به این سیستم دسترسی پیدا نمایند و معلومات مورد نیاز شان را بدست آورند.

وزیر ترانسپورت افزود، بر اساس این سیستم هموطنان عزیز و رسانه ها می تواند پروژه ها را نظارت نمایند و مطابق قانون دسترسی به اطلاعات از جزئیات تمام پروژه معلومات داشته باشند.

آقای یاری گفت، سیستم مدیریت معلومات پروژه به مقام عالی ریاست جمهوری نیز ارایه گردیده است و هدایت مقام عالی این بوده تا سیستم متذکره افتتاح و وزارتخانه های که پروژه های عام المنفعه را تطبیق می نمایند از سیستم متذکره استفاده نمایند.

آقای یاری گفت، ایجاد سیستم معلومات مدیریت پروژه ها از اقدامات اساسی در زمینه مبارزه با فساد وایجاد شفافیت است و سیستم معلومات مدیریت پروژه ها، حسابدهی حکومت به ملت را تقویت می بخشد.

قابل ذکر است که سیستم معلومات مدیریت پروژه های وزارت ترانسپورت بدون کدام هزینه ایجاد گردیده است و از آدرس ذیل قابل دریافت است https://pmis.mot.gov.af .

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۲/۲/۱۷ - ۱۱:۱۰
Background image

کنترول کرایه مسافر بری

نظارت و کنترول از لایحه کرایه وسایط نقلیه مسافربری به صورت جدی توسط مسئولین وزارت ترانسپورت و هوانوردی جریان دارد. 

معلومات بشتر در صفحه یوتیوب وزارت ترانسپورت و هوانوردی

https:/. . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۲/۱۰ - ۱۰:۳۲
Background image

د ټرانسپورټ او هوايي چلند وزارت لخوا د ځینو بهرنیو سکتورونو لنډمهاله بیې وټاکل شوې.

د ټرانسپورټ او هوايي چلند وزارت لخوا د ځینو بهرنیو سکتورونو لنډمهاله بیې وټاکل شوې.

دوشنبه ۱۴۰۲/۱/۲۸ - ۱۴:۳۵
Background image

نظارت و کنترول از لایحه کرایه وسایط نقلیه مسافربری توسط مسئولین وزارت ترانسپورت و هوانوردی

نظارت و کنترول از لایحه کرایه وسایط نقلیه مسافربری توسط مسئولین وزارت ترانسپورت و هوانوردی

https://www.youtube.com/watch?v=lGyM2a3Yj38

BACK TO NEWS